Najdrastickejšie opatrenia sa síce zrušili, vo viacerom sa však musíme správať zodpovedne. Zatiaľ, čo všetci zamestnávatelia nesúria s klasických dochádzaním do práce, ale začínajú premýšľať nad tým, kedy to asi bude. Zamestnanci, ktorí museli pracovať z domu vyše roka si pomaly na home-office zvykli, prispôsobili svoju prácu prostrediu, v ktorom museli byť, svoje prestávky trávili svojim vlastným štýlom, tiež si začali viac vážiť trávenia času so svojimi najbližšími.
Minimálne pre tieto dôvody sa viacerým do klasického pracovného prostredia nechce vracať, najmä ak sa im osvedčila práca z domu. Skoré vstávanie, cestovanie do a z práce, alebo celý deň strávení v kancelárii, toto zase môžu byť dôvody, prečo sa niektorí vracať do práce vôbec nechcú. Je to logické, podmienky, ktoré sme mali sme si museli prispôsobiť.
Zamestnávatelia si uvedomujú, že nie je dobrý nápad ihneď zamestnancov hádzať do vody. Vedia, že spokojný zamestnanec je i viac výkonní a toľko stresu a úzkostí koľko priniesla doba pandémie nie je potrebné presunúť i do pracovného prostredia.
Už dlhodobo používaný, ale dnes veľmi aktuálny je hybridný model pracovného režimu. Tento spôsob práce predostiera prepojenie práce z domu a osobnú prezenciu v pracovnom prostredí. Každý zamestnávateľ musí vedieť, aký spôsob uvedenia tohto modelu do ich práce bude najviac vyhovovať ich práci. Dajú sa nájsť aspoň tri spôsoby.
Napríklad, že zamestnávateľ bude naďalej akceptovať prácu z domu zamestnancov,ktorým to práca umožňuje. Budú sa osobne zúčastniť napríklad porád a konzultácií so svojim tímom. Potom, že sa vyhradia presné dni v týždni, kedy musia byť všetci zamestnanci v kancelárii, aby sa opäť porozprávali o aktuálnom stave ich práce, prípadne o nových projektoch. Kľúčoví zamestnanci,ako napríklad lídri a manažéri budú musieť do práce chodiť v klasickom spôsobe.
Niektorým by tento systém veľmi vyhovoval, iní sa už nevedia dočkať, kedy budú opäť sedieť v prítomnosti svojich kolegov.