PR články alebo PR správy – sú jednoduchou formou propagácie vašej firmy, služby alebo produktu. Zatiaľ čo v minulosti sa PR správy využívali najmä v tlači, dnes je najrozšírenejšou formou online PR! PR články sú dnes využívané hlavne na webe, pretože sa tak rýchlejšie a spoľahlivejšie dokážu dostať k potenciálnym zákazníkom.
PR články nie sú iba reklama, ak chceme aby zaujali viac ľudí – potrebujú byť zaujímavé, potrebujú pokladať otázku a riešiť problém. Tiež je dobré predviesť niekoľko rád, nad ktorými sa oplatí uvažovať ešte predtým, ako začneš písať.
Čitatelia
Najdôležitejšia súčasť PR článkov. Na začiatok je dôležité popremýšľať na koho sa má tvoj článok zamerať. Je totiž veľký rozdiel v tom, či ideš písať článok pre mladých ľudí alebo akademikov. Vzťahuje sa to napríklad na výber témy, oslovenie (vykanie/tykanie) a tiež slovnú zásobu.
Článok musí mať zmysel
PR článok by nemal byť iba bezcenným textom – áno, jeho prvotný význam je propagačný či reklamný, to však neznamená, že nedokáže mať zmysel. Nie je to iba kvôli zvýšeniu kvality článku, ale aj kvôli tomu, že čitatelia by si tiež radi prečítali nejakú zaujímavosť alebo dôležité informácie. Najlepšie je ak článok nadväzuje na nejakú aktuálnu situáciu alebo pre ozrejmenie informácií, ktoré v článku použiješ využiješ napríklad slová profesionálov alebo odborníkov.
Nadpis je dôležitý
Nadpis je to prvé, čo čitateľa zaujme, nie je potrebné zavádzať a ani klamať na to, aby bol nadpis účinný. Mal by načrtnúť obsah článku a napísať ho úplne jednoducho. Odporúča sa používať najmä otázky, na ktoré sa odpovie v článku - alebo využívanie čísloviek.
Korekcia
Základom dobrého autora je aj jeho kvalita písania. Článok môže byť zaujímavý, ale ak nie je gramaticky správny viacero čitateľov to môže odradiť. Samozrejme, vplýva ako neprofesionálny a každého potenciálneho zákazníka to dokáže odradiť. Najlepšou cestou, najmä ak sa PR správy píšu vo veľkom počte, je najať si profesionálnu pomoc s korekciou textu a vyvarovať sa tak aj nechceným chybám.
Spojiť sa s publikom a spraviť zo svojich článkov unikátne sa môže zdať ako ťažká práca, no po čase, tým sa myslí dostatočná prax a kreativita, sa aj z tvojich článkov môžu stať obľúbené a zaujímavé články.
Chcel by si svoju firmu spropagovať? Využi naše PR služby a pridaj svoje články k našim PR správam!